Makeup revolution redemption palette iconic 2

Revolution-Redemption-Palette-Iconic-2-sun-photo

Met dit palet maak ik voor het eerst kennis met het budget merk Makeup Revolution. Dit Makeup Revolution Redemption Palette Iconic 2 kost slechts €4,99 en ik ga alvast verklappen dat ik er helemaal weg van ben!

De Redemption Paletten van Makeup Revolution zijn échte musthaves. Deze paletten bevatten een ultieme mix aan parelmoerachtige, glanzende en matte kleuren oogschaduw, die stuk voor stuk een geweldige pigmentatie hebben. Het Iconic 2 palette bestaat uit prachtige natuurlijke tinten (informatie makeup musthaves).

11653246_1632424930308816_1211747121_n11425623_1632424903642152_1703961777_n

  • Uitzicht

Een stevige plastieken verpakking in de kleur zwart. Het ziet er professioneel uit en netjes. Hij is ideaal qwa grootte waarmee hij goed in je toilet- en handtas past (een pluspunt).

De voorkant is doorschijnend waardoor je mooi alle kleuren kan zien. Dit maakt de zoektocht naar de goede kleuren gemakkelijker dan dat je het pallet zou moeten openen om te zien wat voor kleuren het bevat.

Op de voorkant vind je onderaan in metallic letters ‘revolution’  met daaronder ‘makeup revolution london’ terug. Op de achterkant vind je wat meer informatie terug:  de ingredienten, de geldigheid, waar het is ontwikkelt en welk nummer van pallet het is (er zijn er 3). De informatie bevindt zich op een sticker die er – niet zo netjes – is opgekleefd. Ik vond dat ze hier wat meer hun werk in mochten steken door bijvoorbeeld ook met metallic letters te werken zoals op de voorkant.

Wat ik ook mis zijn de kleurbenamingen. Dit zou het leuker maken om de combi’s te onthouden waar je mee experimenteert en chiquer. Men zegt dat dit pallet een aanhanger is van het urban decay naked palette 2 ondanks dezelfde kleuren die ze gebruiken.

new camera 014

  • Inhoud

Het pallet bevat 12 kleuren. Er zitten matte tinten in maar ook wat glanzende en metallic. Persoonlijk hou ik van deze afwisseling en combinatie. Je kan goed variëren van een gewone dagdagelijkse look naar een meer stoerdere of sparkly look. De metallic en glanzende kleuren zijn goed om mee af te werken in je ooghoeken of onder je ooglid.

Het bevat een applicator. Ik had veel liever een penseeltje gehad om mee te werken.

  • Product

De kleuren voelen zacht aan op je ooglid en blijven lang zitten. Ik vind de kwaliteit van het product zeker en vast goed. De kleuren komen mooi tot hun recht wat ik vaak mis bij andere make-up palletten. Het product heeft me bij deze verrast. Ik ben daarom ook benieuwd naar de andere 2 palletten van makeup revolution.

9e5ab1d33da817014ddf06d45a90b12a

  • Vergelijking met de urban decay naked pallets (1,2,3)

Zelf heb ik geen makeup pallets van Urban Decay maar ik heb er veel over gelezen. Er zijn al heel wat revieuws over het verschil tussen de revolution iconics 1,2,3 pallets en de naked 1,2,3 pallets van Urban Decay.

Het uiterlijk is niet vergelijkbaar. De naked pallets zien er heel chique, kwaliteitsvol en mooi uit. Het borsteltje is veel beter en de kleurbenamingen staan er bij. Maar de naked pallets vind ik persoonlijk nogal aan de dure kant.

Voor het product zelf is er niet veel verschil aan te merken. De kleuren van de Naked pallets zien er helemaal hetzelfde uit. De structuur is wel beter. De kleuren zijn zachter, blijven langer zitten en hebben een meer crèmerige structuur. De pigmentatie is soms minder bij de kleuren van de revolution iconics pallets.

maxresdefault

Ik ben zeker fan van dit makeup pallet. Ik ga de iconic 1 & 3 ook nog aankopen.

Website van aankoop: http://www.makeupmusthaves.nl/

Heb jij producten van makeup revolution? Zo ja, welke is jouw favoriet?

220px-Solid_white_bordered.svg (1)

Geef een reactie

